tisdag 26 juni 2007

Traditionsenlig midsommar


Vi återvände till vårt ääälskade Järvsö för att fira midsommar, detta pseudohedniska relikt mitt i kyrkoåret. Precis som förra året, när denna tradition inleddes, var det mysigt, även om jag stundtals kände mig något alienerad inför polarna smyckna spelande av Texas hold 'em. När de andra spelade poker läste jag istället lite inför min uppsats (religionshistoria) om gudsbilden i den moderna häxreligionen.


På kvällarna kröp vi in i det här rummet för att andäktigt ratta in Radio Ljusdal. Den klassiska reklamjingeln där Roger Pontare låter som han står i en bajamaja intill ett stenbrott hördes inte av, men väl Pet Shop Boys' "Suburbia" fyra gånger på två dygn. Pust pes.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vart tog min "Kurt Russel kick ass"-bild vägen?

SNABBA STÅL!

Stefan Petrini sa...

Den kommer! Den ligger på Klas' mobil och väntar på att bli överförd och upplagd på "webben".

Anonym sa...

Såg du Lillbabs!?

Stefan Petrini sa...

Nej, teas mamma, ingen Lill-Babs men väl en skymt av Hans Fahlén intill en hoppborg på marknadsområdet, så Kristin Kaspersen var nog inte långt borta.

Anonym sa...

Kändisar! Whohooo!

Anonym sa...

Whats left to say but underbara hattar :P