fredag 24 augusti 2007

Tillbaks i sadeln, dra mej i snabeln

Efter en småträlig sommar, med en närmast farsartat usel avslutning, är jag nu åter i Uppsala för att skriva två uppsatser och äntligen knyta ihop säcken kring mina bibliotekariestudier. Peppen är utan tvivel på topp och svämmar över sina breddar.
Närå, ba skoja.

Emellertid såg jag att det närmast mytologiska avsnitt 5 av Animéradion finns upplagt på World Wide Web. Härligt! Och snart kommer augustiavsnittet av Consolevania också.

Under den närmaste tiden kommer jag här å denna blogg presentera de första elva sidorna (+ en till häften skissad) av ett ofullbordat serieprojekt som jag arbetade med under sista terminen på gymnasiet, dvs. för närmare ett decennium sen. Vänta er inte bara mirakler (för att tala med LeMarc) utan även stela tecknngar, stora pretentioner och känslan av historiens slappa vingslag.

Förresten: ni som anmält intresse för Bamsefanzinet för gärna höra av sig med sina adresser, eller menar ni att jag ska begagna Eniro som en annan webstalker?!

Inga kommentarer: