tisdag 3 juli 2007

Nytt Consolevania!



"De kan aldrig ta vår FRIHET~~~!!!"

I helgen släpptes avsnitt 3:1 av det skotska webbtvprogrammet om videospel, Consolevania. Givet jämförelsematerial om man vill loda det sugighetens avgrundsdjup som snart sagt alla andra tv-spelsprogram representerar.
Avsnittet var bra som vanligt, även om det inhöll ovanligt många referenser som man typ måste vara uppväxt i Storbritannien på 80-talet för att begripa. Nåväl, man får i alla fall knivskarpa spelrecensioner, roliga sketcher och ett tillfälle att bekanta sig med "grabbarnas" mustiga Glasgow-dialekt, som till en början kan te sig nog så impenetrabel.

Ett gäng tidigare avsnitt och klipp finns även upplagda på Google video för den som så önskar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har väldigt lite att säga om tv-spel - har några favoriter jag fullständigt snöat in på (läs: Secret of Mana med uppföljare minus skämtet till ps-version, de första tre Mario, plus några få till) och är i övrigt rätt ointresserad. Men bilden på Skotte fångade mig omedelbart!
Finns den fortfarande? Det var min mammas favorit när jag var liten, och då tyckte jag att den var äcklig. Mörk choklad, liksom. Blä. Nu när jag fått en mer sofistikerad smak (ehe) är jag nyfiken på att prova den. Finns den?

Stefan Petrini sa...

Ingen aning. Men förpackningen på bilden verkar ju vara rätt modern om man ser till designen...

Din mamma kan nog beställa ifrån http://www.northerner.com/html/mat-co-marabou-skotte.html
även om det kanske verkar en smula bakvänt att köpa svenskt godis via nätet.